2014-01-10

Jaglane ciasto czekoladowe



Chyba już nadszedł czas realizacji postanowień noworocznych :) Wydaje mi się, że pewnie większość z Was postanowiła.... zrzucić parę zbędnych kilogramów... ( jak wszyscy :D ). Mam dla Was świetną wiadomość (i przepis)!! Nie musicie całkowicie rezygnować ze słodkości, które wszyscy kochamy <3 Oto ciasto, chyba najzdrowsze na tym blogu!!! Nie muszę już chyba wspominać o wszelkich walorach kaszy jaglanej.. jednym słowem jest CUDOWNA - i pod względem wartości odżywczych jak i smakowych ;) Teraz poznacie ją w nowym wydaniu! CIASTO NIEZWYKŁE i ekspresowe, od dzisiaj jedno z moich ulubionych. Intensywnie czekoladowe, ale nie za słodkie. To za sprawą kakao, które zastępuje mąkę. Wilgotności dodaje mu nasza bohaterka - kasza jaglana. Jest delikatnie intensywne w smaku, a jednocześnie lekkie.. I najlepsze jest to, że możecie do niego dodać do niego wszystko! Ja już zrobiłam z migdałami i bananem oraz z migdałami i malinami mrożonymi. Obie wersje są świetne, chociaż mnie bardziej przekonał orzeźwiający akcent malin ;) Wybór należy do Was, ale jestem przekonana, że zakochacie się w nim! :)

Składniki:
-1 szklanka kaszy jaglanej
-2 szklanka wody
-szczypta soli
-3/4 szklanki cukru trzcinowego (ilość można modyfikować według uznania)
-100 ml miodu
-6 jajka
-100 ml oleju
-1 szklanka kakao
-1 opakowanie cukru wanilinowego (opcjonalnie)
-2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia

Dodatki:
-owoce (np. maliny, banany, porzeczki, jagody, brzoskwinie, gruszki), posiekane orzechy lub bakalie.

* ilość składników można zmniejszyć o połowę i upiec w tortownicy o ok. śr. 22 cm (doświadczenie mnie nauczyło, żeby to ciasto upiec w podwojonej ilości ;) )

Kaszę ugotować w osolonym wrzątku (do momentu, gdy nie będzie już wody lub kasza będzie miękka). 
Do ostudzonej kaszy dodać cukier, cukier wanilinowy i miód, zmiksować blenderem (aby jeszcze  bardziej rozdrobnić kaszę). Dodać jajka i olej, zmiksować. Na końcu dosypać kakao, proszek do pieczenia i wymieszać do połączenia.
Dno tortownicy o śr.28 cm wyłożyć papierem do pieczenia, a brzegi wysmarować masłem/olejem. Do tak przygotowanej tortownicy wylać masę, poukładać dodatki. Ciasto piec w temp. 180 st. ok 50 min lub do momentu, gdy patyczek włożony w ciasto będzie suchy.

Smacznego!!

Moje wersje:

I. 2 banany + garść migdałów





II. Kubeczek mrożonych malin + garść migdałów













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz